معرفی شرکت 

شرکت تولید پوشش لوله ماهشهر در سال 1382 تاسیس شده است . وبطور تخصصی در صنعت پوشش لوله مشغول به فعالیت است.
این شرکت تولیدات متنوعی را در زمینه پوشش لوله های فولادی و اتصالات عرضه می نماید. پوشش لوله ماهشهر بیش از 40 نوع پوشش و خدمات مرتبط را در اختیار مشتریان قرار می دهد. دامنه وسیع تولیدات, وقت شناسی و رعایت زمانبدی پروژه وجه متمایز این شرکت در صنعت پوشش لوله می باشد.
این شرکت در همکاری نزدیک با لوله سازی سلفچگان در جهت تامین لوله های فولادی مورد نیاز مشتریان، بویژه با استاندارد اسپیرال قرار دارد کارخانه شرکت تولید پوشش لوله ماهشهر (MPPC) در استان خوزستان، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، بندر ماهشهر در مجاورت بندر امام خمینی و سواحل خلیج فارس واقع گردیده است.

گواهینامه‌ها و تاییدیه‌ها:

  •  گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001:2015
  • گواهینامه سیستم مدیریت زیست محیطی ISO 14001:2015
  •  گواهینامه سیستم ایمنی و بهداشت شغلی ISO 45001:2018
  • عضویت در انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران
  • عضویت در انجمن خوردگی ایران (ICA)
  • عضویت در کانون طراحی مهندسی و طراحی مونتاژ ایران
  •  گواهینامه صلاحیت پیمانکاری رتبه اول در رشته تاسیسات و تجهیزات از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبری رئیس جمهور

شرکت تولید پوشش لوله ماهشهر واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، با داشتن متخصصین متعهد و مجرب با استفاده از دانش فنی و تکنولوژی پیشرفته طی چندین سال فعالیت در زمینه تولید انواع پوششهای داخلی و خارجی لوله های فولادی و اتصالات مربوطه در سایزهای مختلف قابل استفاده در پروژه های خطوط لوله انتقال گاز، نفت (Onshore & Offshore)، پتروشیمی، آب (صنعتی و شرب) و فاضلاب توانسته است توجه و رضایت طیف وسیعی از مشتریان را بخود جلب نماید.این شرکت علاوه بر مشتریان، خود را در قبال جامعه و محیط پیرامونی که در آن زندگی و کار می کنیم مسئول دانسته و توجه به گستره وسیعی از مسائل شامل بهبود مستمر کیفیت زندگی، استفاده بهینه از منابع طبیعی، بهبود مستمر عملکرد زیست محیطی مانند پیشگیری از آلودگی و ایمنی و بهداشت مانند حفظ سلامت و بهداشت کارکنان در محل کار را رسالت خود می داند و به آن متعهد می باشد. باتوجه به نتایج مطلوب وجود سیستم مدیریت یکپارچه، طی سال های اخیر، این شرکت نیز با استقرار این سیستم براساس استانداردهای بین المللی ISO9001:2015 , ISO14001:2015 , ISO 45001:2018 خود را متعهد به برآورده ساختن الزامات قابل اجرای این استانداردها، بهبود مستمر سیستم و همچنین رعایت قوانین، مقررات و سایر الزامات مرتبط نموده 

محصولات شرکت

پوشش سطح خارجی لوله

پوشش های سطح خارجی برای حفاظت از لوله های فولادی مورد استفاده در خطوط لوله آبرسانی، گاز رسانی و انتقال نفت و میعانات پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرند.

پوشش سطح داخلی لوله

این پوششها علاوه بر کاهش خوردگی در زمان انبارش لوله، با کاهش زبری سطح داخلی لوله باعث کم شدن اصطکاک و بازدهی بیشتر جریان سیال می شوند که این مزیت خود سبب کاهش نیاز به ایستگاه های پمپاژ می شود. به دلیل زبری کمتر در سطح پوشش داخلی، اپراتور لوله می تواند حجم افزودنی های کاهنده نیروی Drag به سیال را کاهش دهد که منجر به کاهش هزینه های رانش و کاهش آلودگی سیال که از عمده مشکلات اکثر پالایشگاه ها و خطوط لوله است، خواهد شد.

پوشش های دما بالا

پوششهای دما بالا و ایزولاسیون حرارتی لوله
پوشش های دما بالا برای حفاظت از خط لوله و اتصالاتی که دمای سیال عبوری از آنها بالاست مورد استفاده قرار می گیرند.
این پوشش ها سطحی مقاوم به خوردگی و اکسیداسیون در دماهای بالا ایجاد می کنند و این قابلیت را فراهم می کنند که سیستم بتواند برای بهبود راندمان در دماهای بالای کاری عمل کنند . 

پوشش های خطوط لوله دریایی و فراساحلی

پوشش های دریایی برای محافظت از خطوط لوله عبوری از زیر دریا و مناطق مرطوب مورد استفاده قرار می گیرند.
این پوشش ها وظیفه حفاظت فیزیکی، کاتدی و مقابله با نیروی شناوری را بر عهده دارند.

پوشش اتصالات و سر جوش

در سیستمهای لوله، از اتصالات برای ارتباط بخشهای مختلف لوله های مستقیم، اجرای انشعاب، تنظیم جریان سیال و … استفاده می شود.
سطوح اتصالات لوله و سرجوشها معمولا توسط پوششهایی مانند FBE در برابر خوردگی محافظت می شوند.