پایان تعمیرات خط لوله سوم سراسری در منطقه 3 عملیات انتقال گاز

پایان تعمیرات خط لوله سوم سراسری در منطقه 3 عملیات انتقال گاز

با هدف افزایش قابلیت اطمینان و پایداری انتقال گاز در کنار افزایش ایمنی خط لوله انتقال گاز سوم سراسری، یکی از بزرگترین تعمیرات خطوط لوله شرکت انتقال گاز توسط پرسنل متخصص و تلاشگر مجموعه معاونت عملیات خطوط لوله انجام پذیرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حیدرعلی صادقپور مدیر منطقه سه عملیات انتقال گاز ایران، با اعلام مطلب فوق افزود: این تعمیرات گسترده شامل 422 مورد سرجوش معیوب 56 اینچ بود که با برنامه ریزی دقیق و مدیریت صحیح پروژه از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری شروع و در روزهای پایانی تابستان با موفقیت و در کمترین زمان به اتمام رسید.

وی افزود: این عملیات بر اساس گزارش نتایج پیگرانی هوشمند در برنامه زمانبندی سالانه منطقه قرار گرفت و علی رغم وجود مشکلات و موانع گوناگون از جمله بحران شیوع ویروس کرونا ، توسط مجموعه معاونت عملیات خطوط لوله منطقه با محوریت مراکز بهره برداری خطوط لوله کوه نمک و ساوه انجام شد.

صادقپور با اشاره به این که در این عملیات با اتخاذ رویه صحیح مدیریت مصرف و با بهره گیری از اصول نوین تعمیرات خطوط لوله و اجرای بیشتر تعمیرات در وضعیت سرویس با فشار بالاتر از 700psi از توقف روند مستمر انتقال گاز در خط لوله سوم سراسری در مدت های طولانی خودداری شده، افزود : همزمان با اجرای این عملیات که به لحاظ کیفیت و حجم اجرای تعمیرات در مدت زمان محدود و بدون توقف خط لوله ، در نوع خود یک رکورد محسوب می شود، سه شیر 12، 20 و 2 اینچ با هدف اصلاح آرایش تاسیسات به شبکه خطوط انتقال گاز اضافه و یک مورد پیگ سیگنال معیوب نیز حذف شد.

شایان ذکر است در این عملیات وسیع و گسترده تعداد 316 مورد تعمیر جوش در سرویس ، دو مورد تعویض لوله ، نصب و جوشکاری تعداد 68 عدد طوقه تقویتی تایپ B از نوع Compression Humped ، بعلاوه چهار مورد تعمیر جوش در وضعیت فشار مثبت با موفقیت به انجام رسید.

اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *