آخرین پروژه طرح توسعه ۲۸ مخزن به مناقصه رفت

مدیرامور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از برگزاری مناقصه آخرین بسته قراردادی از طرح نگهداشت و افزایش تولید موسوم به طرح توسعه ۲۸ مخزن خبر داد.

به گزارش نفت آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مناطق نفت‌خیز جنوب، مهندس صادق فتح الهی اظهار داشت: اسناد مناقصه بسته قراردادی گچساران 1 و 2 در قالب یک بسته یکپارچه از طرح 28 مخزن نهایی شده و در مرحله دریافت پیشنهادات شرکت های پیمانکاری اکتشاف و تولید (E&P) قرار دارد.

وی گفت: عملیات تحت­الارضی این بسته شامل حفاری 6 حلقه چاه جدید و تعمیر 21 حلقه چاه موجود، مشبک­کاری و مسدودسازی، لوله مغزی سیار، آزمایشات درون چاهی و سرچاهی و احداث محوطه چاه به همراه جاده دسترسی و خط لوله جریانی است.

مهندس فتح الهی افزود: از جمله فعالیت­های درنظر گرفته شده در بخش سطح الارضی این پروژه نیز حذف هیدورژن سولفوره(H2S) از نفت واحدهای بهره­برداری شماره 1 و 2 گچساران، افزایش ظرفیت کندانسور سیستم تبرید کارخانه گاز و گاز مایع 1200 و تجهیز مجموعه­های تفکیک بوستری میدان گچساران به تلمبه یدک مدنظر قرار دارد.
وی برآورد مالی این بسته قراردادی را 72 میلیون یورو و مدت زمان پیش بینی شده برای اجرای آن را 24 ماه عنوان کرد.

شایان ذکر است طرح نگهداشت و افزایش تولید موسوم به طرح توسعه 28 مخزن با هدف افزایش و نگهداشت حدود ۶۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام از میادین در دست بهره برداری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تعریف شده و در دست اجراست و مشتمل بر ۲۷ بسته قراردادی با برآورد سرمایه گذاری بالغ بر 4.6 مییلیارد دلار است.

اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *