پایان عملیات نوسازی سکوی گازی فاز ۵ پارس جنوبی

جانشین مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس از پایان عملیات رنگ‌آمیزی و نوسازی سکوی گازی فاز پنجم پارس جنوبی در خلیج فارس خبر داد.

 

وی وقوع خوردگی در تأسیسات فراساحل با توجه به نصب سکوها در محیط دریا و قرار گرفتن در معرض رطوبت بالا را اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و گفت: به‌منظور جلوگیری از خوردگی تأسیسات و ترمیم بخش‌های آسیب‌دیده، سطوح  سازه‌های دریایی پارس جنوبی به‌طور مداوم  بازرسی و پایش می‌شوند.

جانشین مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس با قدردانی از تلاش کارکنان فعال در مراحل تنظیم اسناد مناقصه، برگزاری مناقصه و عملیات اجرایی رنگ‌آمیزی این سکو، گفت: مطابق شرح کار پیمان، سکوهای SPD10 و SPD11 هم به‌طور کامل رنگ‌آمیزی می‌شوند.

عباس‌زاده‌ اجرای دستورعمل‌های ایمنی در عملیات رنگ‌آمیزی سکوی SPD6 را از الزام‌های این پروژه عنوان کرد و گفت: در تمامی مراحل انجام کار هم‌زمان با عملیات تولید، فعالیت‌های بسیاری در زمینه ایمنی و ارزیابی ریسک صورت گرفت، همچنین با توجه به شیوع کرونا هم‌زمان با آغاز پروژه رنگ‌آمیزی، با وجود ایجاد برخی محدودیت‌ها، خوشبختانه ضمن رعایت اصول پیشگیرانه و رصد روزانه وضع سلامت کارکنان پیش از اعزام به دریا و در سکو، فعالیت‌ها ادامه یافت.

جانشین مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به تداوم فعالیت‌های مرتبط با حفظ تولید ایمن و پایدار گاز گفت: پروژه پیگرانی هوشمند خطوط لوله دریایی، تعمیرات اساسی سالانه و پروژه رنگ‌آمیزی سکوهای گازی پارس جنوبی از جمله اقدام‌هایی است که هم‌زمان با وجود همه‌گیری کرونا، به‌منظور تداوم تولید ایمن و پایدار اجرا شده است.

اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *