معرفی شرکت :

شرکت رابین مرکب کوشا با انجام تخصصی مشاوره، تامین، طراحی، اجرا و ساخت در زمینه مواد کامپوزیت و پوشش های ضدخوردگی، مخازن و قطعات کامپوزیتی فعال می باشد. از جمله کاربردهای پوشش های مورد استفاده عبارتند از: جلوگیری از خوردگی و انتشار آن، تقویت سازه ها و قطعات فلزی و غیرفلزی آسیب دیده، تعمیر و تقویت تجهیزات تحت فشار با استفاده از مواد کامپوزیت، درزبندی ضدخوردگی تجهیزاتی که دسترسی بسیار کمی برای آماده سازی سطح دارند، پوشش دهی تاخیراندازنده آتش و ساخت انواع قطعات کامپوزیتی

 

برنامه ی اجرایی شرکت رابین مرکب کوشا :

 اجرای  پوشش‌دهی ضدخوردگی بر روی تجهیزات با دسترسی کم جهت آماده‌سازی سطح

 طراحی و اجرای سیستم‌ها و پوشش‌های کامپوزیتی تاخیراندازنده آتش

 فناوری های نوین پوشش های کامپوزیتی

حضور در نمایشگاههای کامپوزیت داخلی و خارجی

خدمات شرکت رابین مرکب کوشا : 

شرکت رابین مرکب کوشا نماینده انحصاری و رسمی شرکت دی کا هلدینگز انگلستان Dk-holdings که تولید کننده انواع سنگ های برشی و پرداخت قطعات کامپوزیت است، می باشد. سنگ های برش و پرداخت بر روی دستگاههای ماشینکاری نصب شده و انواع برش ها از سوراخکاری گرفته تا پرداخت نهایی قطعات کامپوزیت را انجام می دهد.

شرکت رابین مرکب کوشا نماینده انحصاری و رسمی تجهیزات وکیوم و تزریق رزین در خلاء از کشورهای اروپایی می باشد. همانطور که کامپوزیت کاران مستحضرند، برای ساخت قطعات کامپوزیتی به روش های وکیوم و VIP بایستی از پیل پلایPEEL PLY

فیلم وکیوم ، فیلم جداکننده، خمیر درزبند، چسب های مخصوص، شلنگ های مارپیچ، شیر و اتصالات مخروطی، مش اینفیوژن و …. استفاده کرد.

شرکت رابین مرکب کوشا تنها نماینده رسمی و انحصاری قیچی های برش الیاف روبوسو آلمان می باشد. این قیچی های برش الیاف برای برش الیاف های شیشه، کولار و کربن مفید می باشد. طراحی و ساخت این قیچی های از بالاترین استانداردهای جهانی برخوردار بوده است. 

 

محصولات شرکت

رزین وینیل استر

رزین سوانکور 901 یک نوع رزین بر پایه Bisphenol A از انواع رزین‌های اپوکسی وینیل استر می‌باشد. این نوع رزین مقاومت به خوردگی عالی در برابر اسیدهای ارگانیک و غیر ارگانیک، مواد قلیایی، مواد شیمیایی اکسیدشده و حلال‌های نمکی دارد. این رزین همچنین خواص مکانیکی خوبی از قبیل تنش‌های کششی و خمشی را داراست.

رزین V-901 جزء رزین‌های اپوکسی وینیل استر بر پایه Bisphenol A با ویسکوزیته پایین می‌باشد. این رزین مقاومت به خوردگیعالی در برابر اسیدهای ارگانیک و غیر ارگانیک، مواد قلیایی، مواد شیمیایی اکسیدشده و حلال‌های نمکی دارد. در صورت آمیخته شدن با الیاف شیشه، کربن و کولار مقاومت کششی و خمشی عالی از خود نشان می‌دهد.

 

رزین اپوکسی

رزین های اپوکسی برای استفاده به روش تزریقی (Infusion)

  • ویسکوزیته پایین، انقباض کم، عملکرد عالی و دارای خواص مکانیکی مناسب
  • برای پره های توربین (Swancor 2502 A/B، Swancor 2511 A/B)

رزین اپوکسی دو جزئی 2213

چسب اپوکسی سوانکور SW2213 A/B  ، یک چسب دو جزئی اپوکسی ست که مقاومت خوبی را در برابر دما و شرایط محیطی دارد. مقاومت حرارتی این چسب تا 100 درجه سانتی گراد بوده و مقاومت بسیار خوبی نیز در برابر مواد شیمیایی معمول نشان می دهد.

این نوع چسب برای طیف گسترده ای از مصارف صنعتی از جمله اتصالات لوله های حمل و نقل  نفت خام، خطوط جریان، خطوط آتش نشانی، خطوط آب آشامیدنی، سیستم های خنک کننده دریایی، لوله های دفع زباله های صنعتی و لوله هایی که کاربری دریاییدارند استفاده می گردد.

این نوع چسب در بسته های 250 گرمی تولید می گردد و وزن های بالاتر با توجه به درخواست مشتری در گالن های 20 کیلوگرمی قابل ارائه می باشد.

رزین اپوکسی برای استفاده به روش دستی (Hand-lay up)

  • رزین 2713 برای ساخت قطعات بزرگ در قایق ها
  • رزین 2513 برای ساخت پره های توربین بادی که این نوع رزین با دمای پخت پایین و آغشته سازی خوب الیاف شیشه و کربن مورد استفاده قرار می گیرد.

چسب ها (Adhesive)

چسب های دوجزئی در شرایط پخت در دمای محیط با مقاومت عالی نسبت به شرایط شیمیایی قابل کاربرد برای اتصالات لوله ای کامپوزیتی و کاربردهای دریایی صنایع توربین سازی و غیره

رزین برای کاربرد در مواد پیش آغشته (Prepreg)

  • این نوع مواد برای ساخت سازه های دریایی، هوایی، فضایی، پزشکی الکترونیکی و دیگر سازه های موجود به عنوان تقویت سازه ای مورد استفاده قرار می گیرند.

رزین مخصوص پالتروژن (Pultrusion)

  • رزین 2208 اپوکسی دوجزئی با پروسه پالتروژن در شرایط دمای Tg بالا استفاده می گردد.
  • رزین 2211 و 2210 اپوکسی دو جزئی با پروسه پالتروژن در شرایط دمای Tg فوق العاده بالا استفاده می گردد.
پوشش کامپوزیتی

طراحی و اجرای پوشش‌دهی ضد خوردگی (کامپوزیتی، اپوکسی و نواری)

کاربردها: سطوح بتنی و فلزی، حوضچه‌ها، مخازن، برج‌ها، سمپ‌های خنثی‌سازی، کانال‌ها، کف سالن‌ها، لوله‌ها، شیرها، اتصالات، محورها، پمپ‌ها، پیچ‌ها، مبدل‌های حرارتی و …

اجرای پوشش‌دهی ضدخوردگی جهت رفع و جلوگیری از خوردگی تجهیزات با عدم دسترسی جهت آماده‌سازی سطح

کاربردها: اتصالات، فیتینگ و غلاف های لوله؛ فاصله فلنج ها، شبکه لوله گاز طبیعی؛ شیرهای چاه؛ قطعات با شکل خاص؛ ستون‌های درون دریا؛ پیچ و مهره؛ شکاف بین ورق پایه مخازن ذخیره و پی؛ سازه‌های بتنی و فولادی زیرزمینی؛ اتصالات صنعتی؛ پوشش‌های ضد آب سقف؛ درزبندهای پرکننده ضدآب برای گوشه‌ها و شکاف‌ها؛ مواد ضد آب اتصال دهنده بین مواد مختلف (ورق‌های فلزی و بتنی، شیشه و بتن، کاشی‌های سرامیکی، …)

طراحی و اجرای سیستم‌ها و پوشش‌های کامپوزیتی تاخیراندازنده آتش

کاربردها: لوله‌ها و مخازن فلزی تحت فشار، سازه‌های بتنی و …

الیاف سه بعدی

شرکت رابین مرکب کوشا پیشرو در تامین مواد اولیه مهندسی کامپوزیت، الیاف سه بعدی(3D) شرکت سینوما (Sinoma)، را هم در دو سال گذشته در دستور کار خود قرار داده است. الیاف سه بعدی تولیدی شرکت سینوما که 100% از الیاف E-glass بافته شده است عملکرد بسیار بالاتری نسبت به الیاف کربن و کولار دارد. ساختار الیاف سه بعدی 3D از دو لایه تشکیل شده که ما بین این دو لایه در جهت z و بصورت پیچشی الیاف‌هایی بطور منظم قرار گرفته‌اند. ساختار میانی الیاف سه بعدی می‌تواند به 8 گونه مختلف بافته شود. گونه‌های دیگری از بافت میانی از قبیل I شکل (I-shape) و V شکل (V-shape) با توجه به سفارش مشتری ساخته خواهد شد. ضخامت مابین دو لایه اصلی (بالایی و پایینی) می‌تواند از 2 میلی‌متر تا 40 میلی‌متر با توجه به سفارش و نیاز مشتری طراحی گردد. عرض هر رول از 1270 میلی متر تا 1800 میلی متر می باشد و هر رول از 30 متر تا 45 متر مربع است. الیاف سه بعدی در صنعت های ریلی ، دریایی و صنعت های تولید قطعات کامپوزیتی کاربرد دارد.

پرایمر

پرایمرها ، افزودنی هایی هستند که یکی از اجزاء اضافه شونده به رزین های وینیل استر می باشند. این پرایمرها با توجه به نوع محیط کاربر می تواند برای فلز یا برای بتن مورد استفاده قرار گیرد. شرکت سوانکور تایوان یکی از بزرگترین تولیدکننده های رزین های وینیل اپوکسی در آسیا، دو نوع پرایمربرای محیط های بتن و فلز تولید کرده است که به صورت تخصصی به آن خواهیم پرداخت

1- پرایمر سوانکور- (پرایمر بتن) SW CP99

2- پرایمر سوانکور – (پرایمر فلز) SW 984M