دومین همایش تخصصی پوشش و اولین همایش تخصصی پیگرانی

دومین نمایشگاه و همایش تخصصی پوشش و اولین همایش  تخصصی پیگرانی سال 1395

اولین همایش تخصصى پوشش خطوط لوله نفت و گاز در سوم شهریورماه 1394 با حضور بیش از 540 نفر از خبرگان صنعت خط لوله در هتل المپیک تهران برگزار شد. در این همایش یک روزه ، 14 مقاله از بین 66 مقاله ارسال شده براى ارائه شفاهى انتخاب شدند که بیانگر استقبالى بى نظیر بوده است. در نمایشگاه جانبى نیز 31 شرکت داخلى و 4 شرکت خارجى حضور داشته و به ارائه آخرین دستاوردهاى خود در زمینه انواع پوششهاى خطوط لوله ، پوششهاى نوین ، بازرسى پوشش خطوط لوله و … پرداختند. این همایش مهمان 13 نفر از کشورهاى مختلف از جمله آلمان ، نروژ، انگلیس، کانادا ، آفریقاى جنوبى، چین و ترکیه بوده است که با ارائه 6 مقاله ، به همایش جنبه بین المللى بخشیدند. علاوه بر انجمن خوردگى ، شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران و شرکت انتقال گاز ایران از حامیان معنوى همایش بوده اند که در نمایشگاه جانبى نیز حضور داشتند. از بخش دولتى نمایندگان شرکتهاى ذیل در این همایش حضور داشتند: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران شرکت انتقال گاز ایران
شرکت ملى مهندسى و ساختمان نفت ایران
شرکت ملى مهندسى و توسعه گاز ایران
شرکت نفت فلات قاره ایران
شرکت پایانه هاى نفتى ایران
شرکت هاى گاز استانى
شرکت مناطق نفت خیز جنوب
شرکت مهندسى و توسعه نفت ایران
شرکت نفت مناطق مرکزى ایران
شرکت ملى صنایع پتروشیمى ایران
طرح اتیلن غرب

مهندس جعفرى نسب ، مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در ابتدا ایشان نیز ضمن خوشامدگویى به میهمانان و شرکت کنندگان در همایش ، به معرفى و بیان مأموریت شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران پرداخته و عنوان نمودند که روزانه 180 میلیون لیتر نفت خام و 150 میلیون لیتر فرآورده از طریق شرکت به سراسر ایران منتقل شده و سپس منابع انسانى و دارایى هاى فیزیکى شرکت را برشمردند. تا کنون بالغ بر 12500 کیلومتر پیگرانى هوشمند در شرکت خطوط لوله انجام پذیرفته است که منجر به 1350 کیلومتر تعویض پوشش خطوط لوله و بالغ بر 10300 تعمیر محل خوردگى و 1500 کیلومتر نیز جایگزینى و تعویض لوله شده است.
سهم پوشش در صنعت خط لوله در ابتداى راه اندازى ، در حدود 10 تا 12 درصد است ، اما همین مقدار میتواند کل پروژه را تحت تأثیر کامل قرار دهد. تغییر رویکرد در پوشش خطوط لوله از نوارى به سمت استفاده از پوششهاى مایع مى باشد به نحوى که در سال 91 در حدود 4 درصد از پروژه هاى تعویض پوشش با استفاده از پوششهاى مایع بوده ولى در 5 ماهه ابتدایى سال 94 ، این مقدار به42 درصد رسیده است. ضعف عمده اى در بخش تولید و تأمین پوشش خطوط لوله وجود دارد که مى بایست رفع شود.با توجه به تجربیات قبلى ، مقرر شده است سازندگان و تولیدکنندگان پوشش ، در اجراى پروژه ها نیز نقش داشته ، نظارت وبازرسى کامل انجام داده و تضمین کافى و ده ساله بمنظور رسیدن به صحت عملکرد اخذ گردد. حضور تولیدکنندگان، پیمانکاران ، اساتید دانشگاه و صنعت فرصت مغتنمى براى پیشبرد صنعت پوشش خطوط لوله است. در پایان ایشان برگزارىچنین همایشهاى تخصصى را راهکار مطرح شدن و رفع مشکلات موجود در عرصه پوشش خطوط لوله بیان نمودند.

گزارش تصویری از دومین نمایشگاه و همایش تخصصی پوشش و اولین همایش تخصصی پیگرانی

همایش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *