معرفی شرکت 

شرکت لوله وتجهیزات سدید با بیش از نیم قرن سابقه ، تاریخ پرفراز و نشیبی را سپری نموده است . فعالیت این شرکت با نام ماشین سازی فتحی و پسران در سال ۱۳۴۲ آغاز و با ابداع تولید پروفیل از طریق تبدیل لوله و ساخت ماشین های تبدیل لوله به پروفیل ، گام اول را با نوع آوری برداشت و آنگاه تا ساخت و مونتاژ ماشین های خطوط لوله سازی به روش ERW و نصب و راه اندازی آنها پیش رفت و رهبری بازار تولید انواع لوله های فولادی تا سایز “۱۴ و انواع مقاطع پروفیلی را تا سال ۶۷ به دست گرفت.

شرکت در سال ۱۳۷۸ با انجام ممیزی خارجی توسط شرکت TUV آلمان موفق به کسب گواهینامه Iso 9001 گردید .

با برگزاری اولین سمینار بین المللی کاربرد لوله های اسپیرال در صنایع نفت و گاز، از ابتدای سال ۱۳۸۰ برای اولین بار موفق به تولید این لوله ها جهت انتقال گاز خانگیران به مشهد مقدس به سفارش کمپانی Salzgitter آلمان گردید.

به دنبال انجام مطالعات بنیادی مبنی بر نیاز شدید کشور به لوله های قطور فولادی شامل لوله های انتقال گاز و میعانات گازی، لوله های انتقال نفت و مشتقات نفتی، لوله های انتقال آب و پسماندهای شهری در انتهای دهه ۶۰ شرکت با خرید تجهیزات لازم از کمپانی Hoesch آلمان اقدام به احداث کارخانه ساخت لوله های قطور فولادی به روش اسپیرال برای اولین بار در ایران نمود که در مهر ماه ۱۳۷۲ بهره برداری از آن آغاز شد.

این شرکت سال های بعد با عنوان شرکت لوله و تجهیزات سدید وارد بازار بورس اوراق بهادر شد و در تکمیل زنجیره تولید لوله های انتقال گاز، نفت و آب کارخانه پوشش سه لایه با خرید خط تولید کامل از شرکت Garneau کانادا در سال ۱۳۸۴ به بهره برداری رسید.

محصولات شرکت

لوله های انتقال نفت و گاز

انواع لوله های انتقال نفت و گاز در اقطار و ضخامت های مختلف، تولید شده با استانداردهای بروز جهانی

لوله های انتقال آب

لوله های انتقال آب از  قطر ۱۶اینچ تا ۱۲۶ اینچ

پوشش لوله

پوشش خارجی ۳ لایه پلی اتیلن و پلی اورتان  و  پوشش داخلی اپوکسی بدون حلال