معرفی شرکت 

شرکت ضیا بازرسی فنی خط لوله نفت وگاز در سال ۱۳۹۵ با هدف ارائه تکنولوژی های جدید و همکاری با شرکت های معتبر خارجی برای تامین نیازهای صنعت نفت وگاز در ایران تأسیس شد. همچنین این شرکت به طور تخصصی طراحی و ساخت انواع پیگ های تمیزکننده و هوشمند و همچنین تولید پلی یورتان و اجرای بازرسی خطوط لوله نفت وگاز به وسیله پیگ هوشمند در سایزهای ۸ تا ۵۶ اینچ را انجام میدهد. دپارتمان های این شرکت سابقه اجرای بیش از ۶۰۰۰ کیلومتر عملیات پیگرانی با اکثر شرکت های تابعه وزارت نفت به شرح ذیل را دارا میباشند. شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، شرکت انتقال گاز ایران، شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، شرکت مناطق نفت خیز جنوب، شرکت پتروشیمی، شرکت نفت و گاز گچساران. همچنین این شرکت در سامانه تأمین الکترونیکی کالای صنعت نفت عضویت دارد.

 دپارتمان های این شرکت سابقه اجرای بیش از ۶۰۰۰ کیلومتر عملیات پیگرانی با اکثر شرکت های تابعه وزارت نفت به شرح ذیل را دارا میباشند. شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، شرکت انتقال گاز ایران، شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، شرکت مناطق نفت خیز جنوب، شرکت پتروشیمی، شرکت نفت و گاز گچساران. همچنین این شرکت در سامانه تأمین الکترونیکی کالای صنعت نفت عضویت دارد.

شرکت ضیا بازرسی فنی خط لوله نفت و گاز با داشتن متخصص ترین و مجرب ترین تیم های تخصصی، بازرسی خطوط لوله نفت وگاز را به وسیله پیگ هوشمند در سایزهای 8 تا 56 اینچ اجرا میکند.

 

بازرسی یکپارچه از خطوط لوله اصلی انتقال مواد، یک شرط کلی و لازم است و این امر به دلیل اهمیت استراتژیک و اقتصادی آنها می باشد. بدین منظور و با وجود قیمت بالا، پیگ رانی هوشمند، یکی از شیوه های بازرسی فنی مناسب برای ارزیابی شرایط خطوط لوله با دهها کیلومتر طول محسوب می شود. هدف از این کار شناسایی عیوبی است که ممکن است منجر به محدودیت هایی برای یک خط لوله وهمچنین سیال درون آن شود.
 پیگ رانی هوشمند شرایط دیواره خط لوله را با استفاده از یک سیستم اندازه گیری که با یک پیگ مستقل حمل می شود و خود آن پیگ به نوبه خود با نیروی رانش سیال در حال انتقال حمل می شود، بررسی می کند.

یک خط لوله انتقالی ممکن است در معرض انواع ضربه های داخلی و خارجی و مخصوصاً خوردگی قرار بگیرد. اگرچه از برخی امکانات جهت بررسی شرایط خارجی خط لوله و شناسایی این موارد می توان سود جست اما پیگ رانی هوشمند “تصویر” کاملی از شرایط دیواره در طول خط لوله چه در داخل و چه در خارج آن فراهم می کند.

  • تلفن تماس شرکت 021-56231369
  • فکس شرکت 021-56231368
  • ایمیل شرکت info_office@zogpi.com
  • وبسایت شرکت www.zogpi.com
  • آدرس شرکت آزادراه تهران-قم، شهرک صنعتی شمس آباد،بلوار نگارستان،خیابان آبان،کوچه آبان یک،پلاک۲۴۸

محصولات شرکت

پیگ های هوشمند

شرکت ضیا بازرسی فنی خط لوله نفت وگاز با داشتن تیم های متخصص که سابقه طراحی و ساخت انواع پیگهای هوشمند عملیاتی را دارا میباشند اقدام به طراحی و ساخت انواع پیگ های هوشمند در سایزهای 8 تا 56 …

هندسه داخلی یک لوله در طول مراحل ساخت و تأیید، توسط فرستادن پیگ های مجهز به صفحات درجه بندی و یا یک پیگ هندسی که نقشه برداری داخلی کاملی را در اختیار قرار می دهد، مورد بررسی قرار می گیرد. در طول مرحله عملیاتی، با استفاده از یک پیگ هوشمند و یک برنامه پیگ رانی این مهم تحقق یافته و انجام می شود تا سطح داخلی خط لوله را آماده و خطر انسداد را با نظارت بر هندسه داخلی محدود کند.

پیگ های تمیز کننده

شرکت ضیا بازرسی فنی خط لوله نفت وگاز با داشتن خدمات کامل خطوط لوله، انواع پیگ های تمیزکننده در سایزهای 8 تا 56 اینچ را به منظور اجرای عملیات و فروش تولید مینماید.

پیگ های تمیزکاری، جرم و ذرات غبار مانند دیواره را که خطر انسداد پیگ هوشمند در خط لوله را سبب می شود و درگیری دیواره ها با سیستم های اندازه گیری را به همراه دارند از بین می برند. هندسه داخلی توسط یک پیگ درجه بندی یا یک پیگ هندسی، مورد بررسی قرار می گیرد.

قطعات پلی یورتانی

این شرکت علاوه بر خدمات پیگ رانی ھوشمندو فعالیت ھایی در زمینھ ساخت و تامین پیگ ھای تمیز کاری رایج و خاص ، ساخت قطعات پلی یورتانی ، را در بستھ خدماتی خود بھ کارفرمایان محترم در زمینھ خطوط …

شرکت ZOGPI با هدف انجام بازرسی خطوط لوله و با توجه به حساسیت این امور ،نیاز مند به استفاده از مواد پلی یورتانی با کیفیت مطلوب می باشد. لذا این شرکت اقدام به راه اندازی بخش پلی یورتان نمود. در راستای این امر برای اولین بار در ایران و خاورمیانه ، دستگاه تزریق مواد پلی یورتان با نام تجاری Polytec EMC DG150 خریداری و راه اندازی نمود.