📣مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران: استفاده از سیستم ضد خوردگی هوشمند در خطوط نفتی| اجرای برنامه پالایشگاه شهید سلیمانی در سال جاری


📣مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران:

استفاده از سیستم ضد خوردگی هوشمند در خطوط نفتی| اجرای برنامه پالایشگاه شهید سلیمانی در سال جاری

 

🔵به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی به نقل از سایت تحلیل بازار ،به تازگی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران و پژوهشگاه صنعت نفت در زمینه ارائه خدمات مشاوره و توسعه و تامین دانش فنی واحدهای فرآیندی صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و دیگر صنایع داخلی و خارج از کشور تفاهم‌ نامه ای امضا کرده اند که بر اساس آن قرار است ارتقای دانش فنی، تخصص و مهارت‌ های لازم، مالکیت فکری و فنی و مهندسی به ‌ویژه دانش فنی واحد های فرآیندی در احداث پالایشگاه ‌ها، پترو پالایشگاه‌ ها و پتروشیمی‌ ها در آینده انجام و از ظرفیت پژوهشگاه صنعت نفت نهایت استفاده شود.

 

🔹در این رابطه فرهاد احمدی، مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در خصوص اقدامات مجموعه برای جلوگیری از فرسایش خطوط لوله های نفتی با استفاده از دانش و مهارت شرکت های دانش بنیان به خبرنگار بازار گفت: با توجه به اینکه خطوط لوله های نفتی مربوط به شرکت خطوط لوله و مخابرات ایران است و مجموعه ما نیز به عنوان شرکتی فعال در زمینه فنی مهندسی و احداث این خطوط فعالیت دارد؛ تفاهم نامه ای برای احداث دانش بنیان خطوط این لوله ها با پژوهشگاه صنعت نفت بسته ایم تا با ایجاد دانش فنی و مالکیت فکری و یا به عبارتی لایسنس واحد های صنایع نفت کار اساسی و ریشه ای در این زمینه انجام شود و بعد از این بتوانیم با اتکا به دانش و تخصص خودمان واحد ها و صنایع نفت را احداث کنیم.

 

🔹وی اضافه کرد: به نظر بنده امضای این تفاهم نامه بهترین کاری بوده که تاکنون در این حوزه انجام شده است. همچنین در حال حاضر مشکلی در خصوص خطوط لوله های نفتی نداریم و خوشبختانه با تصمیمی که گرفته شد این خطوط به طور کامل داخلی شد و اسلب را از فولاد مبارکه می گیریم و در شرکت های ورق ساز مثل اکسین، آن را تبدیل به ورق می کنیم و در شرکت های لوله ساز به لوله تبدیل می کنیم، پوشش می دهیم و در صنایع استفاده می کنیم.

 

🔹امسال برنامه پالایشگاه شهید سلیمانی را به عنوان بزرگترین پترو پالایشگاه کشور از طراحی تا اجرای آن در سال جاری در دست اقدام داریم.

 

📍رفع معضل خوردگی خطوط نفتی: مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران اضافه کرد: برای حفاظت این لوله ها نیز از سیستم حفاظت ضد خوردگی هوشمند بهره می بریم و امروزه دیگر تاسیسات ما تحت تاثیر خورندگی مثل گذشته نیست و مشکلات این تا بخش قابل توجهی حوزه مرتفع شده است.

 

🔹وی در خصوص پروژه های علمی پژوهشگاه صنعت نفت که در گذشته اسیر فراموشی می شدند و به بایگانی می رفتند نیز گفت: خوشبختانه با تفاهم نامه ای که با شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران منعقد شد از این پس از تمامی پژوهش ها در پروژه های عملیاتی بهره خواهیم برد.

 

🔹مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در خصوص برنامه های سال جاری نیز تاکید کرد: امسال برنامه اجرایی پالایشگاه شهید سلیمانی را داریم که می توان ادعا کرد بزرگترین پترو پالایشگاه کشور است که مراحل طراحی تا اجرای آن در سال جاری عملیاتی می شود.

 

🔹شایان ذکر است، با توجه به اتخاذ سیاست‌ های جدید در زمینه طرح‌ های جدید پترو پالایشگاه‌ ها در صنعت پالایش، پژوهشگاه می‌ تواند با شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت در زمینه ارتقای پالایشگاه‌ های کشور در داخل و خارج کشور نقش اساسی ایفا کند

اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *